
"וַיִּשְׁמַע יִתְרוֹ כֹהֵן מִדְיָן חֹתֵן מֹשֶׁה אֵת כָּל אֲשֶׁר עָשָׂה אֱלֹקִים לְמֹשֶׁה וּלְיִשְׂרָאֵל עַמּוֹ כִּי הוֹצִיא ה' אֶת יִשְׂרָאֵל מִמִּצְרָיִם" (יח, א)
שואל רבי שלמה גאנצפריד זצ"ל בספרו 'אפריון', לכאורה נראה מיותר שהתורה מספרת לנו שיתרו היה כהן מדין שהוא כומר לעבודה זרה?
והשיב בהקדים דברי הגמרא (יבמות כד:), שאין מקבלים גרים לימות המשיח, וכן לא קיבלו גרים לא בימי דוד ולא בימי שלמה, משום שישראל עולים לגדולה, והגרים אינם באים להתגייר אלא מפני טובתם ותועלתם של ישראל, ומעתה מובן שיתרו שהיה כהן מדין ואינו זקוק לכבוד ועושר ובא להתגייר מאהבתו את ה', ולכן הדגישה התורה את היותו כהן מדין.