חיפוש
האם מותר לצאת לנופש בימי בין המצרים?

האם מותר לצאת לנופש בימי בין המצרים?

בין המצרים - לצאת לנופש

האם מותר לצאת לנופש בימי בין המצרים?

אין כלל איסור לצאת לנופש בימי בין המצרים, שאין לנו לאסור מה שלא אסרו חז"ל, אולם במקום צורך כגון מטעמי בריאות או שלום בית וכדומה, יש להתיר. מכל מקום נכון להזהר מללכת לטיולים במקומות של סכנה משום שהזמן מסוגל חלילה. 

ומותר להזמין ולהשכיר חדר בבית מלון ובמקום נופש שילכו אליו לאחר תשעה באב, אך ביום תשעה באב אין לעשות כן מאחר שלא עושים בו משא ומתן.

מקורות

הנה הגאון בעל שדי חמד (פאת השדה מערכת בין המצרים סי' א אות יח) כתב בשם הגר"ח פלאג'י בספר משא חיים (דף ב אות ג) שעשו הסכמה ותקנה בכח תורתנו הקדושה, שמיום י"ז בתמוז עד אחרי תשעה באב לא יכול שום בר ישראל לטייל בגינות ובפרדסים, עכ"ד.

וכן כתב בספר אשרי האיש (ח"ג עמ' תסב) בשם הגרי"ש אלישיב שיש להמנע מללכת לטיולים ונופש מיום ראש חודש אב ואילך. וכן בשו"ת שבט הלוי (ח"י סי' כו) נשאל אודות ילדים הנוסעים לטייל בימי בין המצרים עד ר"ח אב, האם נכון הדבר, והשיב, בימים האלה עד ר"ח אב יש למעט קצת בטיולים, כדי שיהיה הכרה לילדים אלו ימי אבל על חורבן בית המקדש. ואם בכל זאת ילכו יעשו כן כדבר מצוה שידברו כל הדרך בדברי תורה וחיזוק.

ובספר ילקוט יוסף (ארבע תעניות עמ' רמד) כתב שמעיקר הדין אין איסור לצאת לנופש בימים הללו, וגם אין לאסור מטעם שממעטים בשמחה שחז"ל לא אסרו זאת, ואין לנו להוסיף גזרות מדעתנו. ובפרט שיש פעמים שזה נחשב כצורך מצוה כגון מטעמי בריאות או שלום בית וכל מקרה לגופו.

בין המצרים – לצאת לנופש, האם מותר? – עוד כתבות בנושא בין המצרים

מה עשה הרב עובדיה בשעת האזעקות בירושלים?

  זהו סיפור המביע את אהבת התורה של מרן פאר הדור הגאון רבינו עובדיה יוסף זצוק"ל, היו אלו ימים קשים לעם ישראל, הירדנים הפגיזו את

קוביות קרח במשקה
הלכות

בשבת לתת קוביות קרח במשקה, האם מותר?

בשבת לתת קוביות קרח במשקה, האם מותר? הנה בגמ' (שבת נא:) אמרו אין מרסקין את השלג ואת הברד בשבת בשביל שיזובו מימיו, אבל נותן הוא

למה להיות שמח בחודש
חגים ומועדים

למה להיות שמח בחודש אדר?

  למה להיות שמח בחודש אדר? חודש אדר הגיע, ואמרו חז"ל (תענית כט.): "כשם שמשנכנס אב ממעטים בשמחה, כך משנכנס אדר מרבים בשמחה". שואל רבינו

גלילה לראש העמוד
דילוג לתוכן