סגולה ליום תענית אסתר – היום אל תפספסו!!!

סגולה ליום תענית אסתר – היום אל תפספסו!!!

סגולה ליום תענית אסתר

 

סגולה ליום תענית אסתר – היום אל תפספסו!!!

כתב בספר קב הישר (סי’ צז): “כל מי שצריך רחמים על איזה דבר וצריך להתפלל עליו, ייקח פנאי לעצמו ביום תענית אסתר ויאמר מזמור כ”ב בספר תהילים: ‘למנצח על אילת השחר’ – היא אסתר, ואחר כך ישפוך שיחו לפני ה’, ויזכיר זכות מרדכי ואסתר, ובזכותם ייעתר לו הקב”ה ויפתח לו שערי רחמים ותתקבל תפילתו ברצון”.

והוסיף הרב קב הישר זיע"א: "יום תענית אסתר הוא יום של רצון ואהבה, ולכן מסוגל יום זה שיתקבלו בו התפילות. כי לא רק לאסתר המלכה הושיט המלך מלכו של עולם הקב"ה את שרביט הזהב, אלא לכל אלו דמתחברין בהדה, דהיינו, עדת ישראל השרויים בגלות וסובלים צער למען כבוד שמו, ובוודאי על ידי אמירת הסליחות והתפילות אנו מעוררים זכות מרדכי ואסתר ביום זה". עכ"ל

מנהג טוב לתת צדקה במנחה של תענית “דאגרא דתעניתא צדקתא” – השכר של התענית הוא בצדקה. ויש נוהגים לשער כמה היה אוכל ביום זה ונותנים השווי לעניים (מ”ב תקסו ס"ק יב), כנרמז במילה תענית – תת עני.

סגולה ליום תענית אסתר – תהלים פרק כב

(א) לַמְנַצֵּחַ עַל אַיֶּלֶת הַשַּׁחַר מִזְמוֹר לְדָוִד:

(ב) אֵלִי אֵלִי לָמָה עֲזַבְתָּנִי רָחוֹק מִישׁוּעָתִי דִּבְרֵי שַׁאֲגָתִי:

(ג) אֱלֹהַי אֶקְרָא יוֹמָם וְלֹא תַעֲנֶה וְלַיְלָה וְלֹא דוּמִיָּה לִי:

(ד) וְאַתָּה קָדוֹשׁ יוֹשֵׁב תְּהִלּוֹת יִשְׂרָאֵל:

(ה) בְּךָ בָּטְחוּ אֲבֹתֵינוּ בָּטְחוּ וַתְּפַלְּטֵמוֹ:

(ו) אֵלֶיךָ זָעֲקוּ וְנִמְלָטוּ בְּךָ בָטְחוּ וְלֹא בוֹשׁוּ:

(ז) וְאָנֹכִי תוֹלַעַת וְלֹא אִישׁ חֶרְפַּת אָדָם וּבְזוּי עָם:

(ח) כָּל רֹאַי יַלְעִגוּ לִי יַפְטִירוּ בְשָׂפָה יָנִיעוּ רֹאשׁ:

(ט) גֹּל אֶל ה’ יְפַלְּטֵהוּ יַצִּילֵהוּ כִּי חָפֵץ בּוֹ:

(י) כִּי אַתָּה גֹחִי מִבָּטֶן מַבְטִיחִי עַל שְׁדֵי אִמִּי:

(יא) עָלֶיךָ הָשְׁלַכְתִּי מֵרָחֶם מִבֶּטֶן אִמִּי אֵלִי אָתָּה:

(יב) אַל תִּרְחַק מִמֶּנִּי כִּי צָרָה קְרוֹבָה כִּי אֵין עוֹזֵר:

(יג) סְבָבוּנִי פָּרִים רַבִּים אַבִּירֵי בָשָׁן כִּתְּרוּנִי:

(יד) פָּצוּ עָלַי פִּיהֶם אַרְיֵה טֹרֵף וְשֹׁאֵג:

(טו) כַּמַּיִם נִשְׁפַּכְתִּי וְהִתְפָּרְדוּ כָּל עַצְמוֹתָי הָיָה לִבִּי כַּדּוֹנָג נָמֵס בְּתוֹךְ מֵעָי:

(טז) יָבֵשׁ כַּחֶרֶשׂ כֹּחִי וּלְשׁוֹנִי מֻדְבָּק מַלְקוֹחָי וְלַעֲפַר מָוֶת תִּשְׁפְּתֵנִי:

(יז) כִּי סְבָבוּנִי כְּלָבִים עֲדַת מְרֵעִים הִקִּיפוּנִי כָּאֲרִי יָדַי וְרַגְלָי:

(יח) אֲסַפֵּר כָּל עַצְמוֹתָי הֵמָּה יַבִּיטוּ יִרְאוּ בִי:

(יט) יְחַלְּקוּ בְגָדַי לָהֶם וְעַל לְבוּשִׁי יַפִּילוּ גוֹרָל:

(כ) וְאַתָּה יְקֹוָק אַל תִּרְחָק אֱיָלוּתִי לְעֶזְרָתִי חוּשָׁה:

(כא) הַצִּילָה מֵחֶרֶב נַפְשִׁי מִיַּד כֶּלֶב יְחִידָתִי:

(כב) הוֹשִׁיעֵנִי מִפִּי אַרְיֵה וּמִקַּרְנֵי רֵמִים עֲנִיתָנִי:

(כג) אֲסַפְּרָה שִׁמְךָ לְאֶחָי בְּתוֹךְ קָהָל אֲהַלְלֶךָּ:

(כד) יִרְאֵי ה’ הַלְלוּהוּ כָּל זֶרַע יַעֲקֹב כַּבְּדוּהוּ וְגוּרוּ מִמֶּנּוּ כָּל זֶרַע יִשְׂרָאֵל:

(כה) כִּי לֹא בָזָה וְלֹא שִׁקַּץ עֱנוּת עָנִי וְלֹא הִסְתִּיר פָּנָיו מִמֶּנּוּ וּבְשַׁוְּעוֹ אֵלָיו שָׁמֵעַ:

(כו) מֵאִתְּךָ תְהִלָּתִי בְּקָהָל רָב נְדָרַי אֲשַׁלֵּם נֶגֶד יְרֵאָיו:

(כז) יֹאכְלוּ עֲנָוִים וְיִשְׂבָּעוּ יְהַלְלוּ יְקֹוָק דֹּרְשָׁיו יְחִי לְבַבְכֶם לָעַד:

(כח) יִזְכְּרוּ וְיָשֻׁבוּ אֶל יְקֹוָק כָּל אַפְסֵי אָרֶץ וְיִשְׁתַּחֲווּ לְפָנֶיךָ כָּל מִשְׁפְּחוֹת גּוֹיִם:

(כט) כִּי לַה’ הַמְּלוּכָה וּמֹשֵׁל בַּגּוֹיִם:

(ל) אָכְלוּ וַיִּשְׁתַּחֲווּ כָּל דִּשְׁנֵי אֶרֶץ לְפָנָיו יִכְרְעוּ כָּל יוֹרְדֵי עָפָר וְנַפְשׁוֹ לֹא חִיָּה:

(לא) זֶרַע יַעַבְדֶנּוּ יְסֻפַּר לַאדֹנָי לַדּוֹר:

(לב) יָבֹאוּ וְיַגִּידוּ צִדְקָתוֹ לְעַם נוֹלָד כִּי עָשָׂה:

לעוד סגולות

השארת תגובה

חייבים להתחבר כדי להגיב.

חומש בראשית

איך זוכים שה' יזכור אותנו?

  בפרשתנו מתואר באריכות על מעלליהם של בני דורו של נח אשר לא הותירו כל ברירה אלא למחות את היקום. ועל כך ציווה הקב"ה את

לפני ראש השנה מדוע
הלכות

לפני ראש השנה, מדוע קוראים קללות?

  לפני ראש השנה, מדוע קוראים קללות שבפרשת כי תבוא ? עזרא תיקן להם לישראל שתהא קריאת התוכחה שבפרשת כי תבוא נקראת לעולם לפני ראש

בזמן הדלקת נרות חנוכה
הלכות

בזמן הדלקת נרות חנוכה, האם מותר לעשות מלאכה?

  בזמן הדלקת נרות חנוכה, האם מותר לעשות מלאכה? נהגו הנשים שלא לעשות מלאכה בזמן שנרות החנוכה דולקים (שו"ע סי' תרע ס"א), וטעם הדבר כדי

גלילה לראש העמוד
דילוג לתוכן