בשבת מברכין חודש אדר תשפ"ה ופרשת שקלים, כיצד ינהגו מנין שיש להם רק ספר תורה אחד?

בשבת מברכין חודש אדר תשפ"ה ופרשת שקלים, כיצד ינהגו מנין שיש להם רק ספר תורה אחד?

בשבת מברכין חודש אדר

 

בשבת מברכין חודש אדר ופרשת שקלים, כיצד ינהגו מנין שיש להם רק ספר תורה אחד?

מוציאים שני ספרי תורה, בספר הראשון קוראים שבעה עולים בפרשת תרומה, ואומרים חצי קדיש, ובספר השני עולה המפטיר בפרשת שקלים 'כי תשא' ואמרים חצי קדיש ומפטירים בהפטרת "ויכרות יהוידע" העוסקת בענין השקלים והנדבות לבדק הבית.

למנהג הספרדים מתחילים מפסוק "ויכרות יהוידע", ולמנהג האשכנזים מתחילים מפסוק "בן שבע שנים יהואש במלכו".

בית הכנסת שאין להם אלא ספר אחד וגוללים הספר מפרשת השבוע פרשת ויקהל ולאחריו לפרשת שקלים, יאמרו קדיש אחר כל קריאה כדי שלא לחלק בין מקום שיש בו כמה ספרי תורה למקום שאין בו אלא ספר תורה אחד (הג"ר דוד הכהן סקלי בשו"ת קרית חנה דוד ח"ב סי' מה עפ"י המבואר בגמ' מגילה ל, הגר"מ מלכה בשו"ת מקוה המים ח"ג סי' ה שו"ת אור לציון ח"ב פמ"ה הנ"ד, ובח"ד פנ"א ה"ו, ילקוט יוסף ח"ב הלכות קס"ת וביהכ"נ עמ' קלה והוסיף שכן השיב לו אביו מרן פה"ד רבינו עובדיה יוסף זצ"ל).

להלכה ולמעשה קוראים שבעה עולים בפרשת השבוע פרשת ויקהל ואומרים חצי קדיש אחרי הקריאה, אחר כך יעלה מפטיר פרשת שקלים "כי תשא" ויאמרו שוב קדיש, ויברך ברכות ההפטרה ויפטיר ב"ויכרות יהוידע".

בשבת מברכין חודש אדר – עוד הלכות

השארת תגובה

חייבים להתחבר כדי להגיב.

כשעולים לתורה האם חייבים לברך
הלכות

העולה לספר תורה האם חייב לברך בקול רם?

  כשעולים לתורה האם חייבים לברך בקול רם? העולה לספר תורה חייב לברך בקול כדי שישמע קולו לכל הציבור ויענו אמן על ברכותיו, והמתעצל מלברך

בין המצרים - מותר לרחוץ בים ובבריכה?
הלכות

בין המצרים – מותר לרחוץ בים?

  בין המצרים – מותר לרחוץ בים ובבריכה? להלכה ולמעשה, אין איסור גמור לרחוץ בים ובבריכה בימי בין המצרים (כשאין שם חשש פריצות ותערובת גברים

ט׳ באב - דיני אכילת
הלכות

ט׳ באב – דיני אכילת בשר ושתיית יין

ט׳ באב – דיני אכילת בשר ושתיית יין אכילת בשר – נוהגים להחמיר שלא לאכול בשר ושלא לשתות יין מראש חודש אב עד אחר התענית,

גלילה לראש העמוד
דילוג לתוכן