
בין המצרים – מותר לרחוץ בים ובבריכה?
להלכה ולמעשה, אין איסור גמור לרחוץ בים ובבריכה בימי בין המצרים (כשאין שם חשש פריצות ותערובת גברים ונשים כלל), אולם יש נמנעים מכך ובפרט במקום שמצוי סכנה, ועל כן אף הנוהגים לרחוץ בים ובבריכה יזהרו שלא להכנס למקום סכנה.
מקורות
איסור גמור בדבר לא נמצא בספרי הפוסקים, אולם כמה מהאחרונים כתבו שיש להמנע שלא לרחוץ בים ובבריכה בימי בין המצרים, מחשש סכנה שהזמן מסוגל לרעה (מקור חיים סי' תקנא סי"ד לבעל החוות יאיר, שדי חמד אסיפת דינים מערכת בין המצרים פאת השדה סי' א אות א בשם הגר"ח פלאג'י, הגר"מ פיינשטיין בספר שמעתתא דמשה עמ' תכח).
ויש שכתבו שמותר ללכת לרחוץ בים ובבריכה בימים אלו, ואף מי שלא הלך קודם י"ז בתמוז רשאי ללכת לים ולבריכה, אלא שיש להזהר שלא להיכנס לחשש של סכנה וירחץ בחוף מוכרז שיש בו מציל, וכן לא יכניס עצמו למקום סכנה (הליכות שלמה בין המצרים פי"ד ס"ה, קובץ מבית לוי חי"ג עמ' כב בשם הגר"ש וואזנר, שו"ת אור לציון ח"ג פכ"ה ה"ה וע"ש שאוסר בשבוע שחל בו ט' באב).
ולכן העיקר להלכה שמותר ללכת לים ולבריכה אף בשבוע שחל בו תשעה באב (כמבואר בשו"ת יביע אומר ח"ה
חאו"ח סוף סי ' מ א, שו"ת יחוה דעת ח "א סי' לח עמ' קט, חזון עובדיה ד' תעניות עמ' רל ח, ילקוט יוסף ארבע תעניות עמ' שכא), ויש להזהר שלא להיכנס למים עמוקים ולהביא את עצמו למצב של סכנה (שו"ת תשובות והנהגות חאו"ח ח"ב סי' רסג), ובעוונותינו הרבים המציאות הוכיחה שרואים בימים אלו מקרים רעים רחמנא ליצלן, ושכיח סכנה לכן יש להזהר מאוד (שו"ת שבט הקהתי ח"א סי' קע אות ד). והגרי"י קנייבסקי זצ"ל לא נתן לילדיו לנסוע לים בבין המצרים משום סכנה דאיתרע מזליה (אורחות רבינו ח"ב עמ' קכט).
בין המצרים – מותר לרחוץ בים ובבריכה? – עוד כתבות בנושא הלכה