
הסופר את העומר ללא ברכה, האם יצא ידי חובה?
הסופר את העומר ולא בירך, יצא ידי חובה, ולכן מי ששאל אותו חבירו כמה היום לעומר, לא יענה לו "היום כך וכך", אלא יאמר לו "אתמול היה כך וכך", ויבין חבירו כמה היום לעומר. ובדיעבד אם טעה וענה לו "היום כך וכך" לא יברך באותו ערב (שו"ע סי' תפט ס"ד), ואם לא אמר לו תיבת "היום" רשאי לספור בברכה (ט"ז סק"ז, מג"א סק"ט).
וכל זה רק עד יום השישי, אבל מהיום השביעי שצריך להזכיר שבועות, וספר רק הימים ללא השבועות, רשאי לספור בברכה באותו ערב (חזו"ע פסח עמ' רמו שיש כאן ספק ספיקא להקל שמא מצות צריכות כוונה כמ"ש מרן בשו"ע סי' ס ס"ד, ועוד שלא ספר שבועות ולרוב הפוסקים מצוה למנות גם שבועות).
הסופר את העומר ללא ברכה – עוד הלכות בנושא עומר