הסופר את העומר ללא ברכה, האם יצא ידי חובה?

הסופר את העומר ללא ברכה, האם יצא ידי חובה?

הסופר את העומר ללא ברכה

הסופר את העומר ללא ברכה, האם יצא ידי חובה?

הסופר את העומר ולא בירך, יצא ידי חובה, ולכן מי ששאל אותו חבירו כמה היום לעומר, לא יענה לו "היום כך וכך", אלא יאמר לו "אתמול היה כך וכך", ויבין חבירו כמה היום לעומר. ובדיעבד אם טעה וענה לו "היום כך וכך" לא יברך באותו ערב (שו"ע סי' תפט ס"ד), ואם לא אמר לו תיבת "היום" רשאי לספור בברכה (ט"ז סק"ז, מג"א סק"ט).

וכל זה רק עד יום השישי, אבל מהיום השביעי שצריך להזכיר שבועות, וספר רק הימים ללא השבועות, רשאי לספור בברכה באותו ערב (חזו"ע פסח עמ' רמו שיש כאן ספק ספיקא להקל שמא מצות צריכות כוונה כמ"ש מרן בשו"ע סי' ס ס"ד, ועוד שלא ספר שבועות ולרוב הפוסקים מצוה למנות גם שבועות).

הסופר את העומר ללא ברכה – עוד הלכות בנושא עומר

סיפורים

סוף ימי השובבי"ם – הזדמנות אחרונה

  נמצאים אנו בסוף ימי השובבי"ם הקדושים, ממש שבוע אחרון, וגילו לנו רבותינו המקובלים שמסוגלים הם להוסיף על האדם רוח של קדושה וטהרה, ולכן מי

חומש שמות

חידושים נפלאים בפרשת בא

  "וּלְמַעַן תְּסַפֵּר בְּאָזְנֵי בִינְךָ וּבֶן בִּינְךָ אֵת אֲשֶׁר הִתְעַלַּלְתִּי בְּמִצְרַיִם וְאֶת אֹתֹתַי אֲשֶׁר שַׂמְתִּי בָם וִידַעְתֶּם כִּי אֲנִי ה' " (י, ב) כתב רבינו

פרשת תולדות - סביבתך מעידה עליך
חומש בראשית

פרשת תולדות – סביבתך מעידה עליך

פרשת תולדות – סביבתך מעידה עליך האדם לכשעצמו זקוק לחברה, אבל לכזו שמעודדת ותומכת וצועדת על פי תורתנו הקדושה וקיום מצוותיה. יחד צעד אחר צעד

תמיד תהיה אמיתי
סיפורים

תמיד תהיה אמיתי

  תמיד תהיה אמיתי התורה הקדושה מלמדת אותנו כמה חשוב להיות ישר ואמיתי בכל דרכנו ודיבורנו. הונאת דברים חמור כל כך שבגמ' (בבא מציעא נח:)

גלילה לראש העמוד
דילוג לתוכן