לישון עם נעליים בלילה, האם מותר?

לישון עם נעליים בלילה, האם מותר?

לישון עם נעליים בלילה

 

לישון עם נעליים בלילה, האם מותר?

הנה בגמ' (יומא עח ע"ב) אמר שמואל הרוצה לטעום טעם מיתה ישן עם נעליו. והובא להלכה בבן איש חי (שנה ב' פרשת פנחס אות טז), ובכף החיים (חלק יורה דעה סי' קטז אות ריא).

וכתב בשו"ת זבחי צדק (ח"ב סי' קטז ס"ק קסב) שאפשר להסביר דברי הגמ' דווקא בסנדל שהיו נועלים בימיהם וקושרים אותו ברגל, אבל במנעלים שלנו שאינם קשורים אין בזה טועם טעם מיתה. ומכל טוב כתב שטוב להזהר בזה ע"ש.

וראה בשו"ת יביע אומר (ח"ט חאו"ח סי' צה אות כג) שכתב שצ"ע אם יש לחלק כדבריו.

להלכה ולמעשה, נראה שאף שאין איסור גמור בדבר, מכל מקום יש להיזהר שלא לישון בנעליים משום שבכך טועם טעם מיתה. אולם כשיש הכרח בדבר יש להתיר כגון חיילים הנמצאים בכוננות וישנים בנעליהם.

לישון עם נעליים בלילה – עוד הלכות

השארת תגובה

חייבים להתחבר כדי להגיב.

סיפורים

אל תמהר להאשים אחרים! סיפור מחזק!

  אמר פעם אדם נבון: "הכלל בחינוך הילדים הוא, אם בבית חם בחוץ קר, אך אם בבית קר בחוץ חם". כל אדם אפילו מבוגר שמח לקבל

פרשת מקץ - חידושים קצרים
חומש בראשית

חידושים נפלאים לפרשת מקץ

  פרשת מקץ – חידושים קצרים "וְהִנֵּה שֶׁבַע פָּרוֹת אֲחֵרוֹת עֹלוֹת אַחֲרֵיהֶן מִן הַיְאֹר רָעוֹת מַרְאֶה וְדַקּוֹת בָּשָׂר וַתַּעֲמֹדְנָה אֵצֶל הַפָּרוֹת עַל שְׂפַת הַיְאֹר" (מא,

פרשת עקב - ברכת הצדיק
חומש דברים

פרשת עקב – ברכת הצדיק הבבא סאלי

  פרשת עקב – ברכת הצדיק הבבא סאלי כתוב בפרשת השבוע: "בָּרוּךְ תִּהְיֶה מִכָּל הָעַמִּים לֹא יִהְיֶה בְךָ עָקָר וַעֲקָרָה וּבִבְהֶמְתֶּךָ (ז, יד). הסביר נפלא

מה נוהגים לעשות בפורים קטן
הלכות

מה נוהגים לעשות בפורים קטן

  מה נוהגים לעשות בפורים קטן החל בי"ד ובט"ו אדר א'? בשנה כמו השנה תשפ"ב ישנם שני אדרים, ואת כל מצוות הפורים נוהגים לקיים באדר

גלילה לראש העמוד
דילוג לתוכן